Pemohon yang mempunyai kelayakan akademik bolehlah memohon melalui Unit Pusat Universiti (UPU) Kementerian Pengajian Tinggi atau mohon terus di Bahagian Kemasukan & Bahagian Urus Tadbir Akademik
Pendaftaran kursus merupakan proses pendaftaran yang WAJIB dilakukan oleh semua pelajar semasa/lama dan pelajar baharu di dalam Sistem Maklumat Pelajar (SMP) sebelum sesi pengajian baharu bermula.
Pendaftaran Kursus dilakukan secara DALAM TALIAN (ONLINE) di SMP melalui capaian pautan di https://smp.upm.edu.my/
Pelajar tempatan yang mempunyai masalah kewangan boleh memohon penangguhan bayaran dengan menghantar emel kepada Seksyen Kewangan Bursar, di alamat emel, bursar.student_ug@upm.edu.my
Sila rujuk jadual kursus yang dipaparkan dalam SMP dan pilih kumpulan lain yang lebih sesuai.
Sebarang pertanyaan berkaitan pendaftaran Kursus Kokurikulum berkredit boleh berhubung melalui emel di pkpp_kkb@upm.edu.my
Pelajar perlu rujuk Skema Pengajian Pakej ELEx yang terdapat di dalam Buku Panduan Program Pengajian Prasiswazah yang diperolehi semasa pendaftaran di UPM.
Pelajar baharu tidak dibenarkan bertukar program sehingga menyelesaikan dua (2) semester pertama pengajian.
Permohonan penangguhan pengajian boleh dilakukan melalui SMP. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi akd@upm.edu.my
Pemindahan kredit perlu dimohon melalui SMP dan pelajar hendaklah memuatnaik dokumen sokongan berkaitan dalam tempoh 2 minggu pertama semester bermula. Sila rujuk Penasihat Akademik sebelum membuat permohonan pemindahan kredit.
Bagi program siswazah (Master dan PhD), pemohon harus memohon melalui Sekolah Pengajian Siswazah, Universiti Putra Malaysia.
Pelajar siswazah yang ingin mendapatkan surat kebenaran tersebut mestilah berjumpa dengan penyelia masing-masing.
Kemaskini:: 22/07/2022 [aspah.kasim]